Bereik uw klanten met persoonlijk drukwerk

Advies of algemene vraag?

Kom in contact

Direct mail

Direct mail is een effectieve manier om uw doelgroep persoonlijk te benaderen. Stuur bestaande of potentiële klanten een kaart, flyer of brochure om ze te activeren met een aantrekkelijk aanbod. Zo creëert u extra binding met uw bedrijf en bent u weer top of mind bij uw doelgroep. Wilt u dat uw campagne optimaal presteert? Pak dan uit met een extraatje zoals een tegoedkaart, leuke attentie of opvallende boodschap. Bij Jubels hebben we alles in huis om een succes te maken van uw direct mail-campagne.

Schema Multichannel campagnes

Van idee tot originele direct mailing op de deurmat

Klanten informeren over een nieuwe dienst? Een aantrekkelijke korting promoten? Of uw doelgroep verrassen met een leuke premium? Met onze jarenlange ervaring en kennis over drukwerk denken we graag met u mee om een originele direct mailing-campagne op te zetten. Zo creëren we een sterke campagne die de doelgroep echt in beweging zet en die hen ook nog eens lang zal bijblijven. We staan u van begin tot eind bij: van het idee creatief uitdenken, tot aan de mailings afdrukken en ze versturen naar de doelgroep. Maak het uzelf makkelijk en laat uw direct mail-campagne opzetten door Jubels. Zo heeft u er geen omkijken meer naar!

Jubels’ printing services voor direct mail

Om de boodschap krachtig over te brengen, is het belangrijk om na te denken over de vorm van uw direct mail: op wat voor soort papier wilt u uw mailing afdrukken? In welk formaat? Welke kleuren passen erbij? Wilt u iets extra’s toevoegen, zoals een kraskaart of premium? 

Om ervoor te zorgen dat het drukwerk aansluit bij de merkidentiteit van uw bedrijf en de boodschap die u wilt overbrengen, adviseren we u graag over de verschillende opties om uw drukwerk vorm te geven. Op die manier zorgen we voor het beste resultaat van uw direct mail campagne.

 

Maak uw boodschap onvergetelijk met gepersonaliseerd drukwerk

Voor uw direct mail-campagne selecteert u vooraf uw klanten, zodat u de inhoud op hen kunt aanpassen. Met gepersonaliseerde direct mail laat u zien dat u uw klanten kent en ze belangrijk voor u zijn. Stuur uw klant bijvoorbeeld een leuke verrassing op zijn verjaardag, of stuur een persoonlijk bedankje na een recente aankoop. De content van uw direct mail, zoals de aanhef en tone-of-voice, is volledig te personaliseren. Zo brengen we de boodschap zo goed mogelijk over op de ontvanger. Een persoonlijke benadering verhoogt immers de betrokkenheid, wat in veel gevallen leidt tot een hogere conversieratio. Lees meer over hoe wij ons drukwerk personaliseren met XMPie.

Voordelen van direct mail

  • Diverse mogelijkheden: Met direct mail kunt u alle kanten op: van een eenvoudige brief tot bijzonder drukwerk zoals een pop-up box of kraskaart. Bovendien kunt u variëren in de papierkeuze, het kleurgebruik en eventuele premiums.
  • Meetbare resultaten: De resultaten van uw direct mail-campagne zijn goed meetbaar; u weet namelijk precies hoeveel direct mailings u verstuurt en hoeveel respons u krijgt.
  • Tastbare boodschap: In tegenstelling tot online marketing is direct mail tastbaar, waardoor het niet aan de aandacht ontsnapt. Een fysieke boodschap leest bovendien lekkerder en komt betrouwbaarder over.
  • Persoonlijke benadering: Direct mail is personaliseerbaar, zodat u de doelgroep direct kunt aanspreken. Een persoonlijke benadering zorgt voor meer betrokkenheid en dus meer conversie.

 

Stel heldere doelen en meet de respons

Een direct mail-campagne staat of valt met het formuleren van de doelstellingen. Wilt u bijvoorbeeld 20 procent meer omzet behalen? Meer verkoop van een nieuw product genereren? Of wilt u misschien 250 inschrijvingen voor uw nieuwsbrief binnenhalen? En binnen welke periode wilt u dat dan realiseren? Met heldere doelen voor ogen weet u waar de focus van uw campagne ligt en is het makkelijker om de effectiviteit vast te stellen.

De respons van uw direct mail kunt u op verschillende manieren meten. Voeg bijvoorbeeld een kortingscode toe die de ontvanger moet inwisselen, of meet de respons aan de hand van een qr-code of persoonlijke landingspagina. Zo weet u precies welke geadresseerden zijn geactiveerd, waarna u ze gepast kunt opvolgen. Bij Jubels geven we u realtime inzicht in respons en conversie, en verzorgen we de gewenste follow-up of fulfilment.
Hiervoor gebruiken wij XMPie: een softwareprogramma dat personalisatie en automatisering van marketingcommunicatie mogelijk maakt. Lees meer over XMPie op onze pagina Gepersonaliseerd drukwerk met XMPie.

Tips voor een succesvolle direct mail campagne

  • Gebruik meerdere kanalen: Combineer print met web, zoals een persoonlijke landingspagina, social media of e-mail. Zo creëert u meerdere touchpoints, wat bijdraagt aan het succes van uw campagne.
  • Zet creatief materiaal in: Gebruik wederkerigheid om uw doelgroep tot actie aan te zetten. Met creatieve extra’s zoals een persoonlijk cadeau realiseert u een hogere respons.
  • Creëer een gevoel van schaarste of urgentie: Wanneer iets moeilijk te verkrijgen is, willen mensen het graag hebben. Speel hierop in met termen als ‘speciaal voor jou’, ‘uniek aanbod’ en ‘wees er snel bij’.
  • Gebruik een mooie aanbieding: Doe een aanbod die de ontvanger bijna niet kan weigeren. Denk aan een gratis product, riante korting of een interessante prijsvraag.

Direct mailing met Jubels

Bent u op zoek naar een professionele partner voor uw direct mail-campagne? Jubels is ervaren in het volledige direct mail-traject: van het printen van uw drukwerk tot aan fulfilment en levering. Wij bieden graag onze kennis aan om uw campagne zo rendabel mogelijk te maken. Bij ons kunt u rekenen op kwaliteit, snelheid en return on investment. Benieuwd wat Jubels voor u kan beteken? Mail info@jubels.nl of bel +31 (20) 408 07 08

Bel direct +31 (20) 408 07 08

of mail naar: info@jubels.nl

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google