Advies of algemene vraag?

Gepersonaliseerd drukwerk met XMPie

Advies of algemene vraag?

Gepersonaliseerd drukwerk met XMPie

Gepersonaliseerd drukwerk met XMPie

Van een leuke verrassing op de verjaardag van een klant tot een persoonlijk bedankje na een recente aankoop: gepersonaliseerd drukwerk is een goede manier om een band met uw klanten op te bouwen. Met persoonlijk drukwerk voelen klanten zich gewaardeerd en ze worden weer even aan uw merk herinnerd. Jubels kan u helpen met het opzetten van een effectieve multichannel campagne, waarin wij de kracht van online en offline marketing combineren. Daarvoor gebruiken we XMPie: een softwareprogramma voor het automatiseren én personaliseren van uw marketingcommunicatie.

Hoe werkt het?

In een marketingcampagne mag het belang van fysiek drukwerk niet worden onderschat. Een tastbare reclameboodschap trekt de aandacht en overtuigt uw doelgroep om actie te ondernemen. Door gepersonaliseerd drukwerk te combineren met digitale media, creëren wij een krachtige campagne met een relevante boodschap voor de ontvanger. Hiervoor gebruiken wij XMPie, de software die al deze slimme communicatie mogelijk maakt. 

Met XMPie maken we gepersonaliseerd drukwerk met content die is afgestemd op uw doelgroep en hun interesses. Zo kunnen wij een eenvoudige direct mail-campagne opzetten. Het is echter ook mogelijk om de campagne crossmediaal in te zetten. Denk aan drukwerk met een qr-code die leidt naar een gepersonaliseerde landingspagina, met daarop de informatie die specifiek voor de ontvanger is bedoeld.

In een crossmediale campagne combineren wij verschillende mediakanalen om uw boodschap over te brengen op de doelgroep. Van gepersonaliseerd drukwerk tot e-mail en van webpagina’s tot sms-berichten. XMPie helpt ons om alle benodigde kanalen in één campagne te integreren.

 

XMPie in de praktijk

Jubels is uw ervaren partner als het gaat om gepersonaliseerd drukwerk en multichannel campagnes. Een van de campagnes waar wij trots op zijn, is die voor mooze. Deze online drukkerij zocht een enthousiaste partner om meer potentiële klanten voor zijn online afdrukservices te bereiken. Hierbij speelde wel een belangrijke uitdaging een rol: er was net een nieuwe wet ingevoerd die het verbiedt om e-mails te sturen naar potentiële klanten, tenzij het bedrijf al een vaste relatie met hen heeft.

Jubels ontwikkelde daarom een direct mail-campagne met een persoonlijke landingspagina, waarop de ontvanger 100 gratis visitekaartjes kon bestellen die ze zelf mochten vormgeven. In deze campagne werden drie soorten mailings getest om te zien wat de meeste conversie zou opleveren: een gepersonaliseerde pop-up 3d-kubus, een multiloft-kaart in een envelop en een vierkante kaart van 1 cm dik honingraatkarton. De winnaar was de multiloft-kaart met een conversie van bijna 10%! De campagne was zo succesvol dat mooze hem nog drie keer heeft herhaald met telkens dezelfde uitmuntende resultaten. 

Bij het succes van de campagne speelden twee factoren een rol. Ten eerste is het natuurlijk altijd leuk om iets te krijgen. Gratis samples of goodies aanbieden is een strategie die vaak werkt om interesse te wekken. Ten tweede is het prettig om op een persoonlijke landingspagina terecht te komen waarop alle persoonlijke informatie al is ingevuld. Dit zorgde voor een soepele gebruikerservaring, die we eenvoudig automatiseren met XMPie.

Benieuwd wat wij met XMPie voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Werk waar we trots op zijn

Leveren van kwaliteit

wwwtoz
Alle

Ode aan de Kringloop

Ode aan de Kringloop / Een kijkje bij De Arm Kringloopwinkels Een rondje door de kringloop is altijd een feest, want wat een geluk als

Lees meer
wwwtoz
Alle

De Zwerm vliegt uit

De Zwerm vliegt uit Een magazine vol met belevenissen, verwonderingen, inzichten en vragen.Aves is een samenwerkingsstichting die scholen voor primair onderwijs bestuurt en verbindt in

Lees meer